
כאבים, חלומות, מחויבות – סודות המכירה ב-2025 | מאמר על מכירות NLP
למה הלקוח לא סגר? הכאב הוא רק ההתחלה, האם אפשר לדעת איך לבצע הליך מכירה אמיתי שבאמת משנה חיים? מה הדרך הנכונה שתוביל את הלקוח שלך לפעולה מעבר לרכישה, אלה גם לשינוי אמיתי בחיים? מכירות זה דרך חיים, רוצים לשפר את המכירות שלכם? תשפרו את עצמכם. או לפחות תזמינו הרצאה בנושא מכירות פרימיום לעסק שלכם.

מאת מתן יעקובי
מאמן מכירות ויועץ אסטרטגי
כמה פעמים מצאת את עצמך שואל: "איך הלקוח הזה לא סגר עסקה? הוא היה כל כך בעניין…". האמת היא שהוא השאיר פנייה בגלל כאב – אולי הוא לא מרוצה מאיך שבת הזוג שלו רואה אותו, אולי המשפחה שלו לא מכבדת אותו מספיק והוא מרגיש צורך בשינוי. הכאב הוא טריגר חזק, אבל זמני. אם הוא חי עם הכאב הזה שנים, למה ששיחת מכירה אחת תגרום לו לפתור אותו?
המציאות היא שהכאב של הלקוח מוחשי ומוכר יותר מהפתרון שלך. לכן, כדי לסגור עסקה, עליך קודם כל להבין את הכאב שלו באמת. השאלה המרכזית שעליך לשאול היא: "למה מלכתחילה השארת פנייה?".
אחת השאלות שאני אוהב לשאול בשיחות מכירה היא: "מה משך אותך להשאיר פרטים דווקא במודעה הזו?". המטרה היא לאתר את נקודת הכאב האמיתית של הלקוח. הכאב הזה הוא רגשי, והלקוח מחפש לצאת מהבור – אתה כאן כדי לעזור לו למצוא את הדרך החוצה.
מעבר לכאב – חיבור לחלום
לאחר שהבנת את הכאב של הלקוח, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא – החלום שלו. אם הכאב הוא מה שמניע אותו, החלום הוא היעד הסופי.
לדוגמה, אם הבנת שהלקוח מרגיש מאחור כי החברים שלו מתקדמים בחיים והוא נשאר באותו המקום, תוכל להוביל אותו לחלום – שינוי אמיתי שיביא אותו למקום אחר בעוד חמש שנים.
שאלות מצוינות לעזור לו להגדיר את החלום:
"מה יצא לך מזה אם תפתור את הבעיה שלך?"
"איך תראה המציאות שלך אחרי שתבצע את השינוי?"
ברגע שהלקוח מתחיל לדמיין את עצמו במקום חדש, החלום הופך להיות מוחשי יותר. אבל עדיין לא סיימנו.
השלב הקריטי – מחויבות לשינוי
כאן רוב אנשי המכירות נתקלים בהתנגדות המוכרת: "אני צריך לחשוב על זה…". זה בדיוק הרגע לחבר את הלקוח למחויבות שלו לשינוי.
שאלות קריטיות לשלב הזה:
"ואתה בטוח שהחלטת לבצע את השינוי?"
"למה דווקא עכשיו?"
מעניין
תודה
אם אני רוצה להזמין? אפשר פרטים? מחיר? לכמה אנשים ההרצאה?
היי
תשאירי פנייה בכפתור השארת הפנייה כאן או לעץ החיים הרצאות.